Unity és una eina de desenvolupament de videojocs creada per l’empresa Unity Technologies.

En la pàgina web de Unity, en la secció Made with Unity, podem veure que aquest programari s’ha utilitzat per a crear multitud de jocs coneguts i altres no tan coneguts.

També s’ha utilitzat per a crear experiències de Realitat Virtual interactives i fins i tot minisèries, com “Baymax Dreams”, produïda per Disney juntament amb Unity, on s’ha utilitzat l’editor per a processar i previsualizar en temps real tots els capítols de la minisèrie.

Amb Unity s’han desenvolupat alguns dels jocs més famosos per a mòbil, “Monument Valley”, “Ghost of a Tale”, “Hollow Knight” o “Cuphead”.

Unity és una eina que no engloba únicament motors per al renderitzat d’imatges, de físiques de 2D/3D, d’àudio, d’animacions i altres motors, sinó que engloba a més eines de networking per a multijugador, eines de navegació NavMesh per a Intel·ligència Artificial o suport de Realitat Virtual.

Per què utilitzar Unity

Unity ofereix una gran sèrie de serveis que ens ajudaran a:

  • Monetitzar el nostre joc.
  • Realitzar analítiques per a comprovar com juguen els jugadors.
  • Realitzar construccions remotes en el núvol.
  • Col·laborar amb altres persones en el mateix projecte, oferint un sistema similar a un sistema de control de versions.
  • Obtenir la certificació Unity en els dos tipus de carreres, artística o tècnica, de manera que puguem validar el nostre coneixement de cara a un possible ocupador.

I ofereix moltes altres més eines, de col·laboració, retenció de jugadors, compres, multijugador, diagnòstics, etc. La llista completa es pot veure en la seva pàgina web.

També disposa d’una excel·lent documentació, de les millors documentacions de programari que existeixen, la qual es pot consultar en https://docs.unity3d.com/es/current/manual/unitymanual.html.

Una altra dels grans avantatges o virtuts de Unity és la immensa comunitat d’usuaris que té, no solament dins dels propis fòrums de Unity sinó per tota Internet.

És molt estrany que no sorgeixi una pregunta, un dubte o algun problema en el desenvolupament del nostre joc amb Unity, que no hagi estat ja respost o s’estigui discutint en alguns dels múltiples fòrums de Unity, o en plataformes com StackOverflow, on s’expliquen les tècniques emprades, els problemes que sorgeixen i les solucions que es troben per a aquests.

Finalment destacar una altra dels avantatges de Unity, i és que permet centrar-nos en el que importa realment, que és la creació dels nostres videojocs.

Característiques de Unity

Una de les característiques més importants i més còmodes de Unity és que suporta l’exportació a una quantitat enorme de plataformes.

No sols podem triar la plataforma amb la qual treballarem creant i editant el nostre joc, l’editor del qual en aquest moment suporta Windows i MacOS, a més de Linux de manera experimental, sinó que podem crear el nostre joc per a més de 25 plataformes. Això ens permetrà crear el nostre joc, per exemple per a Windows, i, de forma relativament senzilla, exportar-ho per a consoles.

Unity ofereix una ajuda en aquesta exportació i no un procés totalment automàtic, ja que l’exportació consoles, per exemple, tindrà un altre flux de treball, pel fet que cadascuna d’aquestes plataformes depèn dels requisits de l’empresa, d’uns processos de certificació i de la implementació d’unes certes característiques.

Un comentario en «Què és Unity?»

Deja una respuesta

Follow by Email